انتخاب عطر مناسب برای فصل بهار

Spring Scents


 عطر بهاری


بهار در راه است و زمان آن رسیده که ادکلن زمستانی خود را کنار بگذارید. اگرچه بسیاری افراد عطرهای گرم زمستانی را دوست دارند، اما رایحه آن‌ها در فصول گرم، چندان مطلوب به نظر نمی‌رسد. با توجه به تنوع زیاد ادکلن‌ها و عطرها در بازار، انتخاب عطرهای خنک کمی دشوار است، اما این امر در واقع بسیار آسان است. در این مقاله به پنج گام ابتدایی برای یافتن عطر مناسب بهار اشاره می‌کنیم:

1- به دنبال عطری از همان برند باشید:

اگر عطر زمستانی خود را دوست دارید، توصیه می‌کنیم برای خریدن ادکلن و عطرهای بهاری به سراغ همان برند بروید. اگر
ادکلن شما برای فصول گرم بسیار غلیظ است، توصیه می‌کنیم ادکلن‌های خنک‌تر همان برند را خریداری کنید. طبق نظر کارشناسان، برای انتخاب ادکلن و عطر مناسب تنها کافی است عطرهای برند مورد علاقه خود را مدنظر داشته باشید. عطرهای حاوی نت‌های مرکبات، گل یا میوه برای بهار مناسب هستند.


2- درباره نت‌های عطر تحقیق کنید:

احتمالاً دوست دارید تحول زیادی در انتخاب عطر و
ادکلن اصل خود داشته باشید تا عطر شما «کاملا جدید» به نظر رسد. در این مورد، باید حد وسط را در نظر بگیرید و نت‌های عطر زمستانی را به عنوان نت آغازین عطر خود قرار دهید؛ سپس، به دنبال عطری باشید که حاوی نت‌های خنک‌تر و شیرین‌تر است. به عقیده کارشناسان «نت‌های آغازین در کنار نت‌های میانی، جذابیت اصلی عطر شما را تشکیل می‌دهند.» پس به نت‌های آغازین توجه کنید.



تشخیص ادکلن اصل از تقلبی

هنگامی که به میزان کافی درباره نت‌های عطر و ادکلن خود مطمئن شدید، می‌توانید آن‌ها را برای عطر بهاری خود در نظر بگیرید. کارشناسان بر این باورند که «عطرهای زمستانی، بیشتر رایحه چوب، شرقی و تند دارند و بنابراین گرم و عمیق هستند. در بهار و تابستان عطرهای خنک‌تر با رایحه‌های اقیانوسی، مرکبات، گل، چمن و میوه توصیه می‌شوند. اگر خواهان ترکیبی از رایحه گل و عطرهایی با رایحه شرقی در زمستان هستید آنگاه بهتر است به دنبال ادکلن اصل و عطرهای گیاهی که بر مبنای رایحه گل هستند باشید.»

بهترین انتخاب برای
ادکلن و عطرهای تابستانی، عطرهایی با رایحه مرکبات یا گل هستند؛ اما اگر به دنبال عطری با نت چوب هستید، می‌توانید رایحه‌ای را که ترکیبی از نت چوب رقیق شده با مرکبات و گل سفید است، انتخاب کنید.

3- در انتخاب عطر بهاری مشاوره تخصصی بگیرید:

اگر پیگیری مسائل عنوان شده برای شما دشوار است می‌توانید از یک حرفه‌ای کمک بگیرید. فروشندگان فروشگاه‌های
ادکلن اصل مختلف، دقیقاً برای این هدف آموزش دیده‌اند و تنها کافی است که با گفتن رایحه مورد نظرتان همچون «مرکبات» یا «رز» به آن‌ها، اطلاعات تکمیلی را کسب کنید. آن‌ها راهنمایی‌های لازم و حتی نمونه‌های مورد نظر را برای شما فراهم خواهند آورد.



عطرهای بهاری


4- از نمونه‌ها استفاده کنید:


از نمونه‌هایی که در فروشگاه‌ها در اختیار شما قرار داده می‌شود استفاده کنید. هنگامی که نمونه‌های خود را امتحان می‌کنید، حتی اگر رایحه آن را دوست ندارید باز هم یک روز از آن استفاده کنید؛ گاهی شگفت‌زده می‌شوید که چطور رایحه عطر با تغییرات شیمیایی بدن شما تغییر کرده است. گاهی اوقات بیش از یک هفته زمان نیاز است تا گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید. بهتر است در این دوران از لوسیون‌های معطر اجتناب کنید زیرا رایحه عطر را تغییر می‌دهند.


5- آنچه دارید را امتحان کنید:

اگر بودجه شما برای خرید ادکلن اصل جدید کافی نیست، همچنان می‌توانید غلظت عطر خود را کاهش دهید. یک حقه برای این کار، افزودن چند قطره لوسیون بدن بی‌بو است. لوسیون را کف دست خود ریخته و سپس ادکلن را بر روی آن اسپری کرده و به پوست خود بمالید. این کار باعث می‌شود غلظت عطر به حداقل برسد.

اگر از عطر خود خسته شده‌اید و می‌خواهید آن را بارها و بارها عوض کنید، عطرهایی را که دارید با هم ترکیب کنید. این کار به سادگی اسپری زدن است. یک عطر را برروی مچ و دیگری را برروی گردن بزنید. اگر عطری دارید که حاوی نت‌های تابستانی (همچون گل، میوه، وانیل یا مرکبات) است، آنگاه می‌توانید آنرا با عطر زمستانی خود ترکیب کرده تا به رایحه جدید و ترکیبی برسید که هیچکس ندارد.