پرفروش‌ترین ادکلن‌های زنانه سال 2016 کدامند؟



ادکلن


هزار و یک ترفند برای زیبا نگه داشتن چهره وجود دارد، اما به کار گرفتن تمامی این فوت‌‌وفن‌ها هم جای خالی یک ادکلن خوشبو را پر نمی‌کند. حتما شما هم شنیده‌اید که می‌گویند ظاهر فرد در برخورد اول و نحوه قضاوت سایرین تاثیر زیادی دارد، استفاده از یک رایحه خوش، می‌تواند این اثر بخشی را دوچندان کند. این‌جاست که اغلب بانوان در جستجوی بهترین ادکلن زنانه هستند.


ادکلن زنانه


کارشناسان صنعت عطرسازی، هنر اصلی یک عطرساز را ترکیب مناسب عصاره‌های خوشبو می‌دانند. در واقع با ترکیب این عصاره‌ها باید رایحه‌ای را تولید کرد که روح و جان خاص خود را داشته باشد. ژاک پولژ، عطرساز فرانسوی گفته است: «عطر مانند شاعری است که در سکوت برای شما شعر می‌خواند.» بنابراین شاید بتوان این‌‌گونه نتیجه گرفت که انتخاب بهترین ادکلن زنانه بستگی به شخصیت و سبک زندگی هر نفر دارد.
امکان دارد بتوان فرآیند عطرسازی را به پخت غذا تشبیه کرد. برای پخت یک غذای خوشمزه، تنها دانستن دستور پخت این غذا کفایت نمی‌کند و آشپز باید به هنر آشپزی واقف باشد. در صنعت عطرسازی هم باید عطری را ساخت که رایحه خوش آن باعث شود پس از یک‌بار استفاده، به آن عادت کنید و برای دفعات بعدی هم سراغ همان عطر بروید.

بِرَند خوشنام شانل در این زمینه توانسته ثابت کند که درس خود را به خوبی فرا گرفته است. ادکلن کوکو شانل مادمازل در 15 سال گذشته به عنوان یکی از پرطرفدارترین ادکلن‌ها شناخته می‌شود و از نظر بسیاری از بانوان بهترین ادکلن زنانه بوده است.

البته حضور نام برند شانل یا دیور بر روی جعبه یک ادکلن کافی است تا مشتریان را سمت خود بکشاند؛ اما در نهایت خوشبو بودن یک رایحه است که به ماندگاری آن در ذهن مشتریان کمک می‌کند. در این زمینه می‌توان به ادکلن زنانه ویکتور اَند رولف‌ فلاوِربامب اشاره کرد. این برند به اندازه‌ سایر برندهای معتبر شناخته شده نیست، اما توانسته خود را در فهرست 5 ادکلن محبوب سال قرار دهد. با در نظر گرفتن تمامی این موارد، اگر از آن دسته بانوان خوش‌سلیقه‌ای هستید که در کنار حفظ زیبایی ظاهر، به رایحه خوش خود نیز اهمیت ویژه‌ای می‌دهید، تا انتهای فهرست بهترین ادکلنهای زنانه سال 2016 همراه ما باشید:


1- Coco Mademoiselle Eau de Parfum

کوکو شنل


شانل را می‌توان یکی از سلاطین صنعت عطرسازی به حساب آورد. همان‌گونه که اشاره شد، حدود 15 سالی می‌شود که بانوان خوش‌چهره و خوش‌ذوق از رایحه ادکلن کوکو شانل مادمازل برای خوشبو نمودن لباس‌های خود استفاده می‌کنند.


2- Chance Eau Tendre Eau de Toilette

ادکلن شنل چنس


عبارت «چَنس» معنای «شانس» می‌دهد و این محصول خوشبوی شانل ثابت کرده است که به خوبی معنای شانس را می‌داند. برای این‌که عبارت چنس در این ادکلن در ذهن نماد بهتری داشته باشد، ادکلن شانل چَنس در شیشه‌ دایره‌ای شکلی ریخته شده است تا این شیشه، گردونه شانس را در ذهن تداعی کند.
3- Dolce & Gabbana Light Blue Eau de Toilette

Dolce-and-Gabbana-Light-Blue


دلچی گابانا در ترکیبات این ادکلن از ترنج، لیمو، سیب سبز، گل‌ یاس، گل رز، بامبو، چوب درخت سرو، عنبر و مشک استفاده کرده است تا دلچی گابانا لایت بلو رایحه‌ای کاملا محلی و ایتالیایی داشته باشد. در تبلیغات این ادکلن نیز درج عبارت ایتالیا در شیشه، از وجود رایحه‌ای کاملا ایتالیایی در ادکلن لایت بلو حکایت دارد. حضور ترکیبات ذکر شده در این عطر باعث شده تا ادکلن لایت بلو، رایحه‌ای ملایم داشته باشد و برای فصل‌های گرم، انتخاب مناسبی به حساب بیاید.

4- Lancôme La vie est belle

lancom


جالب است بدانید نام این ادکلن معنای «زندگی زیباست» را می‌دهد. ترکیب رایحه نعناع هندی و گل زنبق در این ادکلن، باعث شده است تا برای سلامت پوست هم مفید باشد.
5- Viktor & Rolf Flowerbomb Eau de Parfum

ادکلن زنانه ویکتور رولف فلاور بمب


همان‌گونه که در ابتدا هم اشاره کردیم، برند ویکتور اند رولف با معرفی این ادکلن نشان داد که قواعد بازی را به خوبی بلد است. رایحه عصاره‌های نعناع هندی، گل رز و ارکیده در ترکیبات این ادکلن باعث شده تا ویکتور اند رولف فلاوربامب، به سرعت جای خود را در دل بانوان مشکل‌پسند باز کند.
6- Dior J’adore Eau de Parfum

دیورجادور


حضور رایحه گل‌های رز و یاسمن در ادکلن دیور جادور ممکن است، این ادکلن را به گزینه‌ای برای فصل‌های بهار و تابستان تبدیل کند، اما این ادکلن دیور ثابت کرده است که در تمامی فصل‌های سال فروش خوبی دارد.

7- Philosophy Amazing Grace Fragrance Eau de Toilette

Philosophy Amazing Grace



این ادکلن یکی از بهترین انتخاب‌ها برای افرادی است که قصد دارند به عزیزان خود ادکلن هدیه دهند. رایحه‌ کلاسیک و زنانه این ادکلن، مدت‌ها در ذهن ماندگار خواهد بود.
8- Chanel N°5 Perfume

شنل نامبر 5


این ادکلن جایگاه خاصی در ادکلن‌های شانل دارد، اما همان‌‌گونه که مشاهده می‌کنید در رده پایین ادکلن‌های پرفروش سال 2016 جای گرفته است، شاید دلیل این امر را ترکیبات پیچیده‌تر موجود در شانل شماره 5 نسبت به کوکو شانل مادمازل دانست. جالب است بدانید ادکلن شانل شماره 5 برای اولین بار حدود یک قرن پیش معرفی شده است و از آن زمان تاکنون تغییرات خاصی را در رایحه‌ این ادکلن شاهد نبوده‌ایم. به همین خاطر است که این ادکلن هنوز هم بهترین ادکلن زنانه برای جوانان دیروز به‌شمار می‌رود.

9– Yves Saint Laurent Black Opium

yves-saint-laurent-black-opium


در این ادکلن شاهد ترکیب رایحه‌های گل‌های مختلف به همراه قهوه سیاه و وانیل هستیم. این ترکیبات باعث شده تا ادکلن بلک اوپیوم ایو سن لورن رایحه‌ای جذاب داشته باشد.

10- Thierry Mugler

ادکلن تری موگلر انجل


ادکلن انجل اولین ادکلن تیری موگل شناخته می‌شود، این ادکلن در زمان معرفی ثابت کرد، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. در این ادکلن از رایحه ادویه‌جات و خوراکی‌ها استفاده شده است، این ترکیبات باعث شده تا ادکلن انجل تیری موگل دسته‌بندی جدیدی را در رایحه ادکلن‌ها ایجاد کند.

ادکلن زنانه


در این‌جا به پایان معرفی ادکلن‌های محبوب و پرفروش سال رسیدیم. همان‌گونه که پیشتر هم ذکر شد، انتخاب ادکلن تا حد زیادی به سلیقه‌ شخصی نیز بستگی دارد و به این ترتیب اگر شما ادکلنی استفاده می‌کنید که نام آن در این فهرست ذکر نشد، پیشنهاد می‌کنیم نام ادکلن یا ادکلن‌های مورد علاقه خود را در قسمت نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید و بگویید بهترین ادکلن زنانه از نظر شما کدام است.


                        ⬅️⬅️⬅️    www.atrsam.com    ➡️➡️➡️