ادکلن اصل و عطراصل خود را چگونه تست کنیم؟


امروزه امکان تست بیشتر ادکلن‌ها حتی ادکلن‌های لوکس و خاص برای خریداران مهیا شده است. یکی از این روش‎های تست ادکلن‌ که بسیار رایج شده و ایرادات بسیاری هم بر آن وارد است، تست ادکلن‌ و عطر بر روی کاغذهای بلاتر است، بلاتر کاغذی با ضخامت مشخصی است که ادکلن اصل یا عطراصل را بر روی آن اسپری می‎کنند تا مصرف کننده با بوییدن آن رایحه عطر را بهتر متوجه شود و به دلیل ماندگاری بسیاری که دارد می‎تواند برای خرید ادکلن‌ و عطر بهتر تصمیم بگیرد.


تست عطروادکلن




رایحه بر روی بلاتر تغییر می‎کند:

در برخی موارد ممکن است انتخاب ادکلن و عطر از طریق تست با بلاتر خطا داشته باشد. در این روش به دلیل آنکه رایحه تماسی با پوست ندارد تا واکنش‎های شیمیایی صورت گیرد. به گونه دیگری بروز می‏‏‎کند و این در حالی است که اگر همان عطر یا ادکلن را بر روی  پوست خود اسپری کنید رایحه‎ای بسیار متفاوت را حس خواهید کرد.

افزایش ماندگاری رایحه بر بلاتر:

تست ادکلن و عطر از طریق بلاتر ماندگاری
ادکلن و عطر را بیش از حد تصور نشان می‎دهد! حتی تا یک هفته بعد از تست ادکلن و عطر هم می‎توان عطر را بر روی بلاتر اسثشمام کرد. حتما می‎گویید: ” چه ماندگاری فوق العاده ای!” اما اشتباه نکنید زیرا بلاتر ماندگاری ادکلن و عطر را تا میزان قابل توجهی بالا می‎برد. دلیل این است که برای مدتی طولانی بتوانید رایحه را همراه خود داشته باشید تا در مورد کلیت آن تصمیم‎گیری نمایید. کاغذهای تست در صورتی که استاندارد نبوده و ضخامت‎شان بیش از اندازه طبیعی باشد، حتی ماندگاری ادکلن و عطر را بیش از حد طبیعی نیز نمایش می‎دهند.
بنابراین بلاتر فقط در مورد کلیت رایحه می‎تواند راهنمای شما باشد تا سبک آن را فراموش نکنید، نه برای اینکه بتوانید ماندگاری و پخش بویایی را تشخیص دهید. بهترین روشی که برای تست ادکلن و عطرها به شما پیشنهاد می‎شود، اسپری بر روی پوست بدن است. بنابراین سعی کنید از این پس تست را تنها بر پوست‎تان انجام دهید.